Search This Blog

Sunday, October 10, 2010

cerita dari aku plop,,


ehem ehem,,ingin aku ceritakan di sini kesah serba-sedikit tentang aku,,,

nama aku toooooooot,,,aku skarang ni belajar kat iium nilai..bilik aku a.3.9,,,sume tau kan bilik aku no bape kan?? alkisah yang aku nak cerite di sini ialah bagaimana aku masuk ke uni ini dan bagaimana aku boleh berkenalan dengan semua ahli dalam bilik,then bagaimana kami boleh serapat ini,,,

alkisahnya bermula macam ni..urm,,aku masuk uia ni dalam keadaan sangatlah celaru, coz sedih plus terkezutt,..dengan nak tinggalkan kawan-kawan dekat sekolah sebab aku pi join form six dulu b4 masok uia ni,,,alkisah pun berganti dengan alkisah yang lain pula. macam ni,,,bolehlah dikatakan aku masuk uia ni dalam keadaan serba tak kena sebab dah la datang uia ni dalam keadaan sehelai sepinggan..hehe...baju tarak ada, tudung spare tarak ada, buku note tarak ade, lagi, yang dalam-dalam pon tarak ada...boleh pulak tu dalam ceramah orientasi, semua pakai tudung putih bawal,aku pakai tudung purple terang style syria,,,memang cari nahas! patutlah semu tengok aku je time pendaftaran ritu! haha!semuanya sebab ade kisah di sebalik kesah ini,itu tak perlulah aku ceritakan coz it's complicated!..lepas tu, dahlah datang lambat mase pendaftaran ritu! masa aku pi sane, sume tak cukup lengkap..borang, maklumat ibubapa, maklumat diri and sume la, aku bawak hanya surat tawaran,,hahaha,,kalu dipikir balik, memang seyes aku nak ketawa terguling-guling...ok, pastu, lambat pulak tu aku nak mnx kunci bilik kat uia pj mase tu, sebab lambat,,gi_la kan?? pastu, madam datang, aku dengan seorang budak yang tak dapat kunci jugak ni pi lah mnx kunci dengan madam,,,tapi tahu apa? aku sempat tanya madam boleh balik x sebab aku nak completekan banyak mende agi. tapi then, aku nangis jugak dalam bilik sebabnya madam kata tak boleh sebab ada program untuk pelajar malam tu...seyes sedih! dahlah sedih tak dapat jumpe kawan-kawan sekolah lagi, pastu, tak dapat jumpe family lagi! aku bagai nak gile pon ade time tuh!!

kisah bermula,,
pastu, dekat situ aku try carik membe lame satu sekola dekat uni tu,,,jumpe! ade due orang! yang sorang ni A and yang sorang ni B,,due2 aku sayang! ahakz! bukan itu yang aku nak cakap sebenarnya,,,tapi dengan jumpe 2 orang kawan aku ni, aku berkenalan dengan 3 orang sebilik si A ni dekat tingkat berapa hentah, aku pon x ingat dah,,sorang name C, sorang D dan sorang lagi, yang manis2 tu, si E... then, si B plak tinggal dekat blok yang sama, tingkat yang lain,,hehe,,blok zainab ke, rogaiyyah ke, aku pon dah lupe dah,,ingatan ni tak sekuat mane... pastu, tibanya hari yang mendebarkan,,hari untuk kami meninggalkan uia pj untuk destinasi yang lebih baik untuk kami, permulaan hari yang kami semue langsung tak tahu ape akan berlaku nanti...

semasa dalam bas..
aku punya barang x adelah sebanyak kawan-kawan yang lain(ingat kan cerita yang aku cakap pasal aku masuk sehelai sepinggan je? so, barang pon sikitlah..) ,tapi sungguh tak muat untuk aku duduk dekat bahagian depan bas, so aku memilih untuk duduk di bahagian yang paling belakang sekali...sambil-sambil tu, aku tengok gurl yang duduk dekat depan ni,,,tengok die, memanglahh comel lote, tapi tibe2 aku tergamam,,,wahhh! suara dia sangatlah kuat!!hehe...janganlah marah kalau ade yang terasa,,tapi aku rasa mu mesti dah tahu aku cakap pasal mu, kan F? hehe,,tapi lepas tu, aku rase perjalanan dalam bas sangatlah mengantukkan, so aku mengambil peluang yang ade untuk mendapatkan tidur yang sebaik mungkin,,hehehe~

ketibaan di nilai iium...
aku bangun terpisat-pisat mata aku..orang dah ramai turuh daripada bas dah! huh! naseb baik aku sempat bangun tadi,,kalau tak, mesti dah jadi pekerja bas iium sepenuh masa ni,,,pastu, turun sekali dengan A, C, D dan E daripada bas tu, then kiteorang masing2 pi lah cari mahallah opis sebab nak daftar and mnx kunci,,dalam mase yang sangat meriimaskan ni, sebab kena tunggu ramai orang, kawan aku yang si B ni pon mesej aku kata nak satu bilik,,,aku pon dengan happynye pon mengalu-alukan kedatangan die,,kami tanye akak mahallah opis mase tu, berapa bilik yang kosong? die kate ade bilik kosong nak 17 orang ahli,,kami pon dengan pantas dan efisiennye mengecop bilik itu untuk kami2 yang kami dah kenal mase tu! ade dalam berape orang pon, aku dah lupe jugak,,, sudah aku ingatkan tadi bahawa aku ni seorang yang pelupa,,,

tragedi...
masuk je dalam bilik, aku terus menghamparkan toto aku kat dalam bilik tu dan ajak kawan aku si A and si B tadi untuk tumpang bersama,,biasalah,,,hidup berkawan ni mestilah ade sharing2, kan? sharing is caring, u know!hehhe~ ok then,,pastu, ade sorang gurl ni dalam bilik tu, senyum2 dekat aku, tanye name sape,,skema betul!! hehe~ aku gelarkan die G,,first time aku nampak die, aku tipu die,,aku kate nama aku mimi,,hehe..
lawak2 sebab die percaya,,lalala~tapi nak cakaplah, dalam banyak2 yang aku tipu, aku sebenarnya menjadikan ini semua adalah gurauan semata-mata..tidak bermaksud ingin menipu, memutarbelit aku menyeleweng,,hehe~si G ni pulak seorang yang tulus, kudus, tapi tegas orangnya,,,lagi putarbelit kalau time2 pekse,,memanglah die jadi haru-biri=kaku! hehe,,sebab tension yang melanda lah kan?? lepas tu lah, aku stat kenal H, I, J, K, L and M,,xcukup huruf agi nih! lepas tu, 2 3 ari pastu ke ble, aku dah lupe(aku ni kan pelupe..), si N, O ,P and Q pulak masuk dalam dom ni,,,cukup huruf dah! first time nampak mereka, aku xberapa nak kesah sangat hal dorang nih mule2 sebab aku lagi kisahkan hal2 borang aku the whatsoever yang x lengkap lagi..tapi, attraction aku tertumpu pada si Q ni yang sangat suke menyanyi,,suara memanglah sodap, macam sodep,,hehe.. tapi agak masyukkk la sebab masuk2 je terus pi dekat depan cermin and nyanyi lagu thinking of u kot,,haha~ lawak betul si Q ni! mule2 kenal die, rase cam budak banyak masalah je gayenye,,tapi superblah! bagus betul budak nih! lower genius lagi.hahaha~

bile dikenang-kenang balik...
upe-upenye lah kan,banyak kisah yang jadi rupe2 ni,,mase aku dalam bas ni, yang time aku tido tuh, puas tau si F ni ketawakan aku sebab tido dalam bas tuh! padahal belum kenal aku lagi tuh! rupe2 lagi, kiteorang satu bilik ni masing2 berkait sebab sorang ni sebilik kat pj dengan sorang nih, yang sorang ni kawan sorang ni dekat sekolh lame, tapi yang pasti la kan, semua ni takdir Allah sebab nak ketemukan kami semua ni yang mengong2 belako dalam satu bilik berpuaka yang diberi name a.3.9,,,huagh3(ketawa jahat)

akhir kata..
aku rase sampai di sini sahajalah yang dapat aku coretkan di sini,,kalau boleh, hendak je aku gunekan seluruh page yang ade tapi apakan daya,,aku tidak termampu untuk membuatnya,,,

dan akhir2 kate..
i love u, shabat!!

love u 4 loving me the way i am!

love u 4 being the real u are!

and plez remember,,
to love someone is nothing!
to be loved by someone is something!
to be loved by someone u love is exciting!
but to be loved by ALLAH is everything!
ALLAH loves u!!!!

3 comments: