Search This Blog

Wednesday, October 13, 2010

Bidadari turun kayangan!!gempak ow!!pakat mai dgq cita meh!!

assalamualaikum...
hahahahahaha~~~sorry la ntah ape2 sket..ha!!ni penang mai nih..hampa toksah dok buat terkejut plak!!aku saja nak mai buat ramai kat sini!!mcm mana nak mula cerite erk?? mcm mana aku boleh terjebak dalam kancah a.3.9. ni??hurm~~ mulanya,aku x dapat pon uia nih..aku dapat uitm..tapi aku xnak..so,dgn berkat kesungguhan aku,aku pon akhirnya berjaya menempah nama ke dlm cfs iium nih..ni suma xmgkin terjadi lau tidak kerana pertolongn wiwi dan abg dia..bapak aku n mak aku pon sgat bnyak berjasa gak..hehe~~

ok!mula2 sampai pj,kitorg mesti la tggu tok pendftrn kn..pas suma tu dh selesai..kitorang pon check in bilik..masa aku masok bilik tu..aku jumpa nu'ma yg tergesa2 nak kluaq ntah ke mana la tuh..aku pon berknalan la ngn dia..budak bilik aku 4 org jer..nu'ma,mimi,betty n aku..pas pndftaran suma dh selesai,kitorg suma kena p dewan sal ada briefing sket..waktu dok tggu kat pintu masok dewan tu lah kisah angau tak kesampaian aku bermula..hurm~~(bunga2 berterbngan..)

ehem2..back to reality..what was actually happen at dat time??no jinja mwulastoyo??sbnqnya xdak gapo2 yg hebat pom..besa2 ja..cuma time tu la aku terjumpa seorg jejaka yg sgt genteng nih!!pergh ah!!indah sungguh ciptaan Allah..aku takjub seketika!!actually x seketika sgt..sal aku terus tarik kpala wiwi yg berdektn aku suruh dia tgok sket pria yg telh mencuri hati aku pada pndgn pertama itu..hihi..sejak drpd itu,aku asyik terhendp2 la mencari si pria tuh yg aku gelarkn matsalleh sal muka dia sebijik cam omputih..hensem gilla ah!!rambut perang..dekat pj,aku telah memperkenalkn matsalleh aku kpd nu'ma,mimi n betty..tapi dari jauh je la perkenln mereka..haha!!tp nu'ma kata MS(matsalleh) aku muka cm budak2..tapi aku x kesah la..asalkn hati aku telh berjaya dicuri..hehe..

sudah!!cukop2 la sal MS tuh..k, skrg cita cm na aku leh masok bilik berpuaka nih..(berpuaka sal sering penghuninya sering dihantui leh suara aku kot??hehe..myane~~)..
hmm...pada mulanya aku smpai ke nilai nih,..i have no idea on how it will looks like..as soon as we got there..kitorg telh diturunkn di hdpn tmpat pengumpulan smpah..eeuuww?? u gotta be kidding me??but xkisah la..sal time tu,suma pakat dok kalot bwak kluaq stuff masing2..aku dok sebelh wiwi time dlm bas..nu'ma,betty n mimi x nek ngan kami..so,awalnyer..kami xdapat bilik sekali time kat nilai..aku n wiwi pon g la kat mahallah office uh..pastu kita gtau la kat kak mahallah tu,kita nak bilik sekali..pastu kak tu kata bilik ni ada 2 kosong..aku pon dgn bengongnya setuju kerana aku menyangka bilik tu hnya untuk 2 org ja..(pekak ka apa aku ni??cm na la aku leh terfikir cm2??...)..mulanya kami dpt bilik a14..pastu kami pon terkedek2 la usung beg2 kami ke hulur ke hilir mencari2 bilik a14..waktu kami masok tu,rupanya dh penoh bilik tuh ngan bebudak 1st intake..kami pon cubalah mengadaptasikn diri kat dlm tu..kami jumpa dayah another budak 2nd intake..apepon bebudak bilik yg laen suma baek2..cumenyer..kami x bapa selesa la coz kami ja bdk 2nd intake..sal diorg sume dh mesra dah..tetiba masok kami plak..tapi aku x fikir pon sal apa2 kemungkinan yg mgkin berlaku time tuh..waktu kami keluar ke bwh..melihat2 tmpat baru..aku terjumpa ngn mimi..dia x hbis2 ajak aku p bilik die..aku pon sal baek pnya pasal,aku g arr dgn wiwi..kat situ lah org laen start citer sal kedorkyan aku yg masok bilik org,pastu tetiba jer dok tgok cermin smbil dok nyanyi2 lagi...amboi..cm bilik sniri plak..haha!!but sorry guys~~thats da way i am...hehe..kat dlm bilik tuh..suma ahli bebudk 2nd intake..aku pon meluahkn kata2 arr!!aku kata.."wah!! bestnyer bilek nih!!suma budak 2nd intake.."suma ahli bilek aku time kat pj pon ada kat situ..aku pon terdetik arr hati nih nak tukaq bilek..tambh plak ngn anjakan paradigma dari mimi..aku pon roger wiwi..kami pon angkat kaki arr pi mahallah office..kami kata kat kakk tu nak tukar bilek versi sopan sntun wanita melayu terakhir la..apa lagi..kakak tu pon cair arr..kami pon diberi tukar bilek ke A39..hihihi..tapi kakak tu kata ni last..pastu x leh tukaq2 dah..kami pon arastoyo arr..
pastu balik bilek,kami umumkn pasal perpindhn kami n packing2 brg tok check out!!

hah!!sampai pon akhirnya brg2 n kontena2 aku n wiwi kat dlm bilek a39..time tuh mije pon sibok gak nak check in ngn kami..cam x bleh pilih masa len dah..hehe..tapi xdak apa punya!!(versi anak mami)..baru bleyh buat ramai sket..lepas check in bilek aku pon berkemas2 lah..almaklumlah baru lagi..lama2 mm..hampeh~~cam tongkang pecah ja tmpat aku..tapi ni gimik je ok??tmpat aku xde la berseph mana pon..hehe..malam tu lepas aku n wiwi membuat 2nd debut kami sbgai ahli bilek a39,kami pon saling memperknalkn diri sesama ahli bilek..time tu la keramahan aku terserlah dan menyangkal terus semua andaian pertama mereka kepada aku..(first assumption org kat aku selalunya teruk2..hehe..biassa bro..aku nih cempera sket..)hehe..

k lah..rasanya cukop kot tok sesi perkenalan aku nih..hihi..satg panjg2 sgt dah kena masok wikipedia lak..hehe..sampai ketemu lg ya!!harapan aku supaya aku bakal mendapat bnyak lagi ilham2 menarik dan kerajinan melampau untuk terus bergiat aktif dlm industri seni coretan nih!!hihi!!sekian terima kasih..wasalam~~



p/s..(sedikit sebnyak info tntg cik siti nur diyana mohd radzi nih..)
*beliau didebutkn pertama sekali sebagai ahli bilek a14..dan mmbuat debut kedua selps debut pertama gagal..
*sebenarnya beliau masih belum berkesempatan mengmbil sepasang kasut yg beliau tertinggal semasa membuat 1st debut dahulu..hehe..kasut tuh masih berada di sana..(tapikn hari tu suma org kena kosongkn bilek..hurm..ottokadji??apakh nasib kasut beliau??adakh disisihkn bagai melukut di tepi gntang??mm..sama2 lah kita saksikn setibanya di nilai nanti..)hehe..
*lau ada sapa2 nak tolong edit aku pnya post nih tukaq2 kaler ka best gak..sal aku x terer sgt..tolong na??hehe..

No comments:

Post a Comment